Klaipėdos rajone verslą kuriantys Agnė ir Raimondas: daugelis konditerių desertus kepa, o mes priešingai

Klaipėdos priemiestyje, Slengiuose, kur intensyviai auga gyvenvietė, noriai būstą įsigyja naujakuriai, plečiasi parduotuvių tinklas, statoma bažnyčia, unikalių desertų verslą kuria Agnės ir Raimondo Zabielų šeima.

 

„Daugelis konditerių desertus kepa, o mes priešingai – juos šaldome“, – šypsosi, pasakodama apie savo konditerijos atradimus, Agnė.

 

Naujas požiūris

Sveika gyvensena, siekis išvengti gaminio sudėtyje konservantų, valgyti natūralų, tikrą, nealergizuojantį, bet skanų maistą – paskatino Agnę ieškoti naujo požiūrio į saldumynus.

 

Taip atsirado mažoji bendrija „Alkepa“ ir prekės ženklas „Gėrybė“. Visi Agnės ir Raimondo gaminami desertai yra veganiški.

 

Jauna šeima atviravo, kad šeimos galva – Raimondas yra atsakingas už gamybą, tiekimą, verslo dokumentaciją, o Agnė – nuolat kuria, eksperimentuoja, ieško įkvėpimo naujiems skoniams ir praktiškai vykdo pardavimus.

 

Keitė mitybą

Verslas atsirado tuomet, kai 2018 metais pasaulį išvydo Agnės ir Raimondo pirmagimis sūnus Jonukas.

 

Jauna moteris pastebėjo, kad maitinamą vaiką beria, jis jautrus, alergiškas.

 

 

Jauna moteris atsisakė kiaušinių, laktozės, cukraus ir gliuteno. Pakeitus mitybą, vaikui greitai pagerėjo, tačiau jaunai mamai buvo sunku gyventi be vieno didžiausių kasdienių džiaugsmų – saldumynų.

 

„Saldumynai yra mano silpnybė. Jų atsisakiusi jaučiausi slogiai, trūko energijos, juk saldumynai tai kur kas daugiau nei tik skanus užkandis, tai emocija, meilė ir tikras džiaugsmas. Norėdama save palepinti desertu, pradėjau ieškoti sveikesnių alternatyvų – miltus pakeičiau riešutais, sviestą ir grietinėlę į ekologišką kokoso kremą, desertų gamybai naudojau daug uogų. Skanėstus dekoravau savo rankomis gamintu šokoladu, namine datulių karamele ir taip mūsų šeimoje atsirado alternatyvūs desertai. Pirmieji gaminiai skirti sau, savo šeimai, o vėliau pasiūliau ir kitoms mamoms. Tikėjau, kad su panašiomis bėdomis susiduria ir kitos, jautrius maistui vaikus, auginančios mamos. Griežti mitybos apribojimai būdingi dėl sveikatos būklės, dieta be gliuteno būtina tiems, kurie yra alergiški, turi autoimuninių ligų, serga celiakija. Pamaniau, kad saldus gyvenimas ir jo teikiamas džiaugsmas turi būti visiems“, – pasakoja apie savo verslo pradžią Agnė.

 

Sunkiausia pati pradžia

„Sunkiausi versle pirmieji metai, kuomet reikia iškomunikuoti žinią apie produktus, kai niekas tavęs dar nežino. Važinėjomės po parodas, muges, pasakojome žmonėms apie mūsų desertus, jų išskirtinumą. Teko net močiutėms įsitraukti – kol mes savo desertus pristatinėjome mugėse, jos prižiūrėjo verslo idėją padiktavusį mažylį. Desertus tiekėme visai Lietuvai, tad vos ne atmintinai išmokau visus autostrados kelio ženklus, pats vežiojau juos užsakovams. Buvo momentų, kai viršų ėmė nuovargis. Laimei dabar – jau turime gerus logistikos partnerius, nebereikia pačiam intensyviai vairuoti, leisti laiką kelyje. Desertus su partnerių pagalba lengvai pristatome visoje Lietuvoje. Liko daugiau laiko šeimai ir mokslams“, – atvirauja Raimondas.

 

Baigęs vadybos mokslus, jaunas verslininkas dabar pasinėrė į maisto technologijos studijas, kad galėtų profesionaliai ir kokybiškai, su nauju žinių bagažu, pasinerti į šeimos verslo plėtrą.

 

 

„Kai kažką kuri, dirbi, plėtoji verslą, iš tiesų supranti, kokių konkrečių žinių tau reikia. O studijos, mokslai – labai praturtina“, – atvirauja apie savo grįžimą į studento suolą pašnekovas.

 

Verslas ir namai

Agnei labai svarbu atskirti šeimyninį gyvenimą nuo darbo, todėl jie įsigijo atskiras gamybines patalpas, desertai gimsta ne šeimos namuose, o specialiai tam skirtose patalpose – Slengiuose.

 

„Verslas startavo Klaipėdoje, Jaunystės gatvėje, kur nuomavomės gamybines patalpas. Jos buvo erdvios, apie 150 kvadratinių metrų. Pradžioje mūsų verslui būtų užtekę tik dalies šios kvadratūros. Per pirmąjį karantiną pavyko įsikelti į naujas nuosavas gamybines patalpas, kurias pasistatėme taip, kaip jau norėjosi, kad efektyviai būtų išnaudotas kiekvienas kvadratas. Čia yra erdvi gamybinė virtuvė, profesionalūs šaldytuvai, antrame aukšte – vieta biurui“, – rodė kur gimsta desertai, tvarkoma verslo dokumentacija šeima.

 

 

„Mums rūpi ne tik, ką dedame į burną, bet ir kokį pėdsaką mūsų auganti šeimos kompaniją palieka po savęs. Todėl desertus pakuojame į žemei draugiškas, pilnai perdirbamas pakuotes, o jiems gaminti naudojame tik žaliąją energiją. Nors esame nedideli, bet tikime, kad kartu mažais žingsneliais galime prisidėti prie sveikesnės ateities“, – išreiškė tvarų požiūrį į aplinką desertų gamintojai.

 

Viskas, kas tikra

Unikalių desertų gamintojų šūkis – „viskas, kas tikra“. Jis įpareigoja gaminti tik iš natūralių produktų, atsisakyti rafinuoto cukraus, gliuteno, pusfabrikačių, stabilizatorių, dažiklių ir konservantų.

 

„Pasiskaitę mūsų desertų sudėtį klientai visada nustemba – joje viskas aišku, suprantama, nereikia ieškoti tam tikrų medžiagų aprašymų internete. Desertuose gausu riešutų, kokoso kremo, uogų, jie saldinami datulių sirupu, obuolių ekstraktu. Kadangi desertai yra nekepami, o šaldomi greitu užšaldymu – jie nepraranda savo vertingųjų ingredientų maistinės vertės“, – apie paprastą, aiškią ir suprantamą gaminių sudėtį kalbėjo Agnė.

 

Ji džiaugiasi, kad jos gaminius noriai ragauja ir jų pirmagimis Jonukas. „Šventėse jis visuomet mieliau renkasi mūsų gamybos desertą, jei tik yra toks pasirinkimas“– pasakojo Agnė.

 

Jos tikslas, kad sveikesni desertai būtų ir skanūs, ir išvaizdūs, tai dar vieno stereotipo sugriovimas, nes visuomenėje vyrauja mitas, jog tai, kas sveika – nėra itin skanu.

 

Be žodžių

Anot Raimondo, dirbti šeimos versle nors ir nėra lengva, tačiau gera.

 

 

„Geriausia šeimos versle yra tai, kad kartu kurdami, spręsdami iškylančius iššūkius, vienas kitą gerai pažįsti, žinai stipriąsias ir silpnąsias puses, sugebėjimus, todėl darbai pasiskirsto natūraliai, be žodžių. Juk abiejų tikslas – tas pats“, – atviravo Raimondas.

 

Dabar „Gėrybės“ prekės ženklas yra sukūręs 12 skirtingų desertų rūšių, o naujausias pasiekimas – pelnytas „Rimi“ prekybos centro pripažinimas. Šeimos gaminiai parduodami šio prekybos centro ūkininkų krautuvėlėje „Vikis“.

 

Jauni verslininkai džiaugėsi, kad vis daugiau žmonių ieško sveikesnių ir natūralesnių alternatyvų, domisi maisto produktų sudėtimi, ingredientų kokybe ir kilme, taip kurdami vis sąmojingesnę, atsakingiau vartojančią visuomenę. Šiandien „Gėrybė“ ir jos desertai keliauja po visą Lietuvą, desertų paragauti galima užsukus į įvairias kavines, viešbučius arba net užsisakant internetu tiesiai į namus.

 

Daugiau skaitykite Delfi.lt